woensdag 14 juni 2017

Een kaart met laagjes en even bijkletsen..

Goedemorgen allemaal,

En zo vliegen de weken en maanden voorbij... Dus is het de hoogste tijd om weer eens wat van me te laten horen!!



Terwijl ik mijn hobbykamer aan het opruimen was, kwam ik het mooie papier "Summertime" van Maja Design tegen. Vorig jaar maakte ik daar o.a. een kaart van voor Tineke (KLIK).



Deze maand zijn er veel verjaardagen en ook Ans mocht afgelopen week haar 65e verjaardag vieren.
Nu weten jullie wel dat Ans een groot liefhebber is van vintage kaartjes, dus ging ik met het mooie summertime papier aan de slag!!



Alle stukjes dp kregen een mooi blauw stiksel. De randen werden geruwd en bewerkt met distress, daarna heb ik alle delen gemat op wit cardstock.
Tussen de lagen heb ik een doily en wat wondgaas gedaan.


De vlieger 6003/0073 heb ik ook uit het dessinpapier gestanst en voorzien van een lange staart...
Ik vind dit zo'n ontzettend leuke stans!


Natuurlijk mag een bloementoef niet ontbreken..
Ik wilde eens iets anders proberen en heb twee krullen in de bloementoef gestoken.
Deze krullen heb ik gemaakt door twee dunne strookjes dp te snijden en dat met een schaar te krullen zoals je dat ook bij cadeaulint doet.... snap je het??

 De volgende Noortjes heb ik gebruikt:

                                    Randstans     6002/0415
                                    Swirls           6003/0061
                                    Dubbele tag  6003/0062
                                    Bloemblad    6003/0038
                                    Libelle          6003/0036
                                    Vlieger         6003/0073





In mijn vorige post vertelde ik jullie dat ik het e.e.a. aan het voorzaaien was in afwachting van de moestuinbakken...
Inmiddels is er heel veel zwaar werk verzet door manlief en staan de bakken op hun plaats!


Op internet lees je veel over moestuinieren in bakken en wordt je vooral gestimuleerd om duurzame, maar dus ook héél dure bakken aan te schaffen.
Aangezien ik een voorstander ben van consuminderen en ook graag op de centen let, kwam manlief met een voorstel om 2e hands pallet-randen te kopen en die als moestuinbak te gaan gebruiken.

Zo gezegd, zo gedaan.... Kijk eens hoe alles groeit!!



We hebben aan de zijkant van de tuin een stuk grond afgezet met schapenhekken, zo is er een mooie scheiding tussen terras en moestuin.
Langs het hek heb ik Lathyrus gezaaid, en voorin groeit de pompoenplant al over het hek heen.



Op de plaats waar eerst een foeilijke gele zeecontainer stond, die fungeerde als opslag staat inmiddels een mooie blokhut.
De ramen en deuren moet ik nog voorzien van een likje witte verf....


Smullen uit eigen tuin.....
 

Het is zo enorm genieten om dagelijks buiten bezig te zijn.
Ik voel me dan ook ontzettend gezegend dat we op dit mooie plekje mogen wonen!

Bedankt dat voor het langskomen en hopelijk heb ik jullie niet verveeld met mijn tuinverhaal....

                                                              Groetjes Janneke


14 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende kaart heb je gemaakt voor Ans.
    Zo'n mooie bloemtoef als afmaker, geweldig.
    Ik kan wel begrijpen dat je lekker aan het genieten bent van je moestuin.
    Wat ziet dat er mooi en werkbaar uit in al die bakken. Nu maar lekker smullen.
    Groetjes van Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey...
    Wat leuk om weer iets van je te lezen.
    Zelf maak ik me op dit moment ook behoorlijk schuldig aan het fenomeen zeer-weinig-bloggen-nog-minder-fröbelen.
    Je kaartje ziet er zoals altijd uit om door een ringetje te halen.
    En wat ziet je moestuintje er gezellig uit zeg.
    Hopelijk weer tot snel.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie moestuin en je hebt zelfs al kunnen smullen uit je tuin haha.
    Heerlijk genieten zo hoor.
    En niet te vergeten, je kaartje is zo mooi! Ook genieten.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Janneke,
    je hebt echt een prachtige kaart voor mij gemaakt, ik vind de vlieger zó mooi, die ga ik ook bestellen, de gekrulde stroken zijn heel mooi op de kaart.
    De groentetuin doet het prima en wat heb je een mooie blokhut geregen..ziet er mooi uit..en super dat je dochter is geslaagd!
    gr.Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele mooie kaart heb je gemaakt ! En wat een mooie foto's van je tuin. En je woont daar vlak aan het water ? Hoe leuk! Heel fijn om te lezen en zien ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat woon je daar heerlijk Janneke en wat ziet je moestuin er gaaf uit. Lijkt me heerlijk om in te rommelen. Zalig om zo aan water te wonen. Je kaart voor Ans is een plaatje. Zo leuk al die details die je erop aangebracht hebt, hier kan ik naar blijven kijken. Geniet ze nog fijn hoor.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi je kaartje Janneke, er is zooooooveel moois op te zien...PRACHTIG..
    en wat een weelderige moestuin hebben jullie...leuk idee om dat zo in palletbakken te doen...ziet er puntgaaf uit... en heerlijk groente uit eigen tuin...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig wat een super mooie kaart, je blijft er gewoon naar kijken, zo veel moois is er te zien.
    Je moestuin is ook prachtig, en wat groeit het goed...leuk om zo je eigen groente te verbouwen.

    Groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Janneke,
    Vrije dag, dus nu even bij jou op visite, hihi Je bent het nog niet verleerd ook al is het al een poosje terug,,,het is net als fietsen hè, hihi. Prachtig is je kaart voor Ans er is zoveel op te ontdekken weer en het blijft het mooiste papier om mee te werken! Je bloementoof met strik en papier krul is onwijs mooi en de vlieger staat super erop, moet ik ook weer eens meer gebruiken gaan....hoe bedoel je we hebben teveel! Wat wonen jullie toch op een heerlijke plek Janneke en jullie hebben veel werk verzet om het naar de zin te maken...het echte landleven!!!
    Geweldig jullie moestuin, genieten als er weer geoogst kan worden hè!!!
    Heel leuk dat je weer met iets moois in blogland bent verschenen en hoop weer vaker creaties van je te zien want het is altijd heel erg genieten bij je!
    Fijne zomer en lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kaart heb je voor Ans gemaakt, mooi al die blauwe stikrandjes. En zo leuk de vlieger met de strikjes in z'n staart. Wat wonen jullie prachtig en wat ziet je moestuin er prachtig uit. Genieten om daar in bezig te zijn en om uit te eten.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schitterende kaart !!!!
    En wat een super moestuin in die bakken !
    Snap dat jullie daar heerlijk wonen.
    Genieten maar !

    fijn weekend !
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze post had ik gemist! Wat een gave moestuin hebben jullie! Vast veel werk, maar groente uit eigen tuin is het lekkerst!
    Je kaart voor Ans is natuurlijk weer een plaatje!!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldige kaart, aardig werkje geweest. Mooi al die details. Prachtig die moestuin en leuk dat je al kan oogsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig wat een super mooie kaart, je blijft er gewoon naar kijken, zo veel moois is er te zien.
    Je moestuin is ook prachtig, en wat groeit het goed...leuk om zo je eigen groente te verbouwen.
    โกลเด้นสล็อต
    สูตรบาคาร่า
    gclub

    BeantwoordenVerwijderen